fredag 11 september 2020

En annorlunda sommar

Den här sommaren blev annorlunda på många sätt. Coronan bromsade upp det vi vanligen brukade göra. Jag till exempel åkte inte på en enda marknad med mina böcker. Och inte på en enda signering. Men fullt upp hade jag i alla fall. Det här har tydligen varit året när de som gått och funderat på att skaffa hund verkligen har gjort slag i saken. Vi vågade oss på att låta Smulan få valpar. 
Det blir enda gången, då hon är en äldre tik. Men vilken resa det har varit att få följa de små liven från start och se deras utveckling på nära håll. Och samspelet mellan alla djuren, det är både så ursprungligt och väldigt intressant att studera. 
Nu återstår det att se om jag skriver en bok med hundar i. Jag har gjort manuset till en pekbok i alla fall som heter Puck nosar. 

 Ha det fint!/ 
Therese


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar