torsdag 24 september 2020

Bokmässan 2020 har börjat, på webben!

Starten på årets bokmässa i Mockträsktapppning blev ett trevligt kökseminarie om högläsning. (Viktigt, viktigt!) med fika bestående av kaffe och nybakt. Pratade om sin syn på högläsning gjorde Josefine Sundström, Emma Karinsdotter och Maria Björnsell. Det var ingen platsbrist vid köksbänken som på riktiga bokmässan, och istället för publikbrus, och ljud från alla håll, hade jag ett par snarkande hundar som ljudeffekt. Senare på dagen såg jag ytterligare ett par seninarier om barn och ungdomsböcker. I morgon fredag finns fler bra programpunkter som jag ska försöka pricka in. Längtar tills det kan bli en fysisk mässa igen, även om det här också är rätt mysigt.

Äppelkaka är gott! Jag hade crunchyflingor och honung i min,
plus små syrliga svenska äpplen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar