torsdag 24 september 2020

Hurra förlagsavtal!

Jag har skrivit om den här berättelsen tidigare här på bloggen. 
Min spökhistoria! Den som börjar med att blixten slår ner. 
Nu äntligen kan jag avslöja att jag har fått förlagskontrakt på den. 
Jag är så lycklig och tacksam över att den nu ska få chansen att bli bok.
Målgruppen är tänkt att bli 12-15 år och den kommer att innehålla både spännande och kusliga scener kopplingar till en förfluten tid, och tänkvärda karaktärer som man kan känna igen sig i. 

Just nu håller jag på att redigera för fullt. Texten ska rensas på upprepningar och medan vissa partier ska tunnas ut på ord, så fylls andra på. Jag läser högt för mig själv medan jag jobbar. På så sätt märker man om det slunkit in något ord för mycket. 
Det här är också en rolig bit av processen med skrivandet. Så snart jag har läst igenom ska jag skicka vidare dokumentet till min redaktör på förlaget.   


Allt gott från mig!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar