onsdag 6 maj 2020

Författaren som valde barndomsdrömmen

Från Jokkmokks gratistidning idag.
Men, Linnea, så fint det blev! Jättebra skrivet, tänker jag om Linneas reportage.
Eleverna i klass nio vid Woullerims friskola har ett projekt på temat Norrbottensförfattare och Linnea Lundmark har läst Korpmåne och intervjuat mig om min uppväxt. Om varför jag ville bli författare, om hur boken kom till, och om vad jag skulle önska mig i framtiden.

Den här veckan har flera roliga samarbeten med skolor mynnat ut i både text och bild, och det ska jag snart berätta mer om här på bloggen. 
Man blir rörd av ungdomarna som är så fina och läser ens böcker, och vill intervjua och skriva om en i skolan. Det enda man vill är ju att få "stärka" dem på något sätt, om så med en enda usel liten bokrad som träffar rätt hos dem.

Klicka på länken så kan du läsa Linneas artikel.

https://issuu.com/tidning/docs/jokkmokk_2019_low/14

Vad spännande att elevernas arbeten får komma med
i gratistidningen. Jag skulle ha växt en meter om det
hänt mig när jag var ung. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar