söndag 29 november 2015

Vinterväder

Det är sköna tider nu. Vinter fast inte så kallt, och snö, fast inte metervis. Det är rätt okej tycker jag.
Ännu är det skönt att kunna gå i skogen utan att sjunka ner så långt. Sedan får vi skoterspår att traska i, och så längtar jag efter sköna skidturer. Fast med den där söta lilla jycken och ett par skidor erkänner jag att det går snabbare än jag mäktar med... :)
Har dock gett mig sjutton på att vi ska lära oss i vinter, fröken Smulan och jag.
Abbe och Smulan i full färd genom vinterskogen


Där bor jag
Nu har jag suttit och skrivit om båtar vatten och vindar i ett par sköna adventstimmar och nu är det faktiskt dags att gå ut och mata alla djuren, rasta hunden och kanske också göra lite adventsfint ute.

Ha det fint!
/ Therese


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar