tisdag 3 november 2015

Harry Potter och Happy Halloween (Nisse Potter)

Just nu handlar mycket i Nissens liv om Harry Potter. Vi håller på med den sjätte boken och filmerna går varma i Dvd-spelaren. Så givetvis föll valet på Harry när det gällde att hitta på en utklädnad till Halloween. Fast Hogwartsklädnaderna var slutsålda i varenda butik, även på nätet visade det sig. 
Så jag som hade lovat, fick förstås sätta mig ner och knåpa ihop en. Ja sätta mig vet jag inte precis. Det blir rätt mycket krypande omkring på golvet när jag ska till att sy. 
Ett svart och ett rött lakan. En röd slips med
hockeeytejp som ränder. Man tar vad man har
när man behöver göra en Harry på momangen.
Märket och halsduken fick Nissen av sin
storasyster som varit i London.
Sy-tips! Börja i tid. Inte dagen innan. Det tar längre tid än man
tror. Särskilt när man inte riktigt vet vad man håller på med.
Nissen fick lägga sig på golvet ovanpå ett par lakan, ett svart och ett rött. Sedan ritade jag runt honom och det fick bli grunden till kappan. 
Peruk behövde blonde Nissen förstås och en sådan i käck damvariant hittade jag på extrapris i den lokala godisbutiken (som också för maskeradprylar) Det var den enda bruna peruken som fanns så det var inte till att filosofera så mycket över saken. 
Glutenfri pumpapaj med smak av kanel och kardemumma. Rostade
pumpakärnor, lyktan som Lovis gjorde och min egen lilla Harry.

Det blev en jättemysig kväll, jag fick lyxigt nog ha alla ungarna hemma, och lite Harry Potter hann vi med att läsa innan läggdags också. Ibland har man tur!
Och den där döskallen...hihi, lite sådär Hamlet Potter
Ha det fint!
/ Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar