onsdag 11 november 2020

Författare under pandemin

2020 är en besynnerlig tid på många plan. Därför utlyste Resurscentrum för litteratur ett särskilt uppdrag till sex Norrbottensförfattare som bor och verkar i Norrbotten. Uppdraget gick ut på att i text och film beskriva det som händer i vår samtid under coronapandemin. Jag valde att berätta om min vardag. Livet på landet helt enkelt, när saker och ting inte är riktigt som de brukar. Och om mina tankar kring framtiden som författare under pandemin, då också vår verksamhet och ekonomi påverkas. Bland annat av inställda mässor och uppdrag. 
Om du klickar på länken så träffar du mig,Therese Henriksson, och kan läsa min text. 
I morgon presenteras en ny författare.

Länk till texten på Bibblo.se


Ha det fint idag!

/Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar