lördag 7 juli 2018

Gratis skrivkurs

Hos Litterära konsulter kan man just nu hoppa på en internetbaserad skrivkurs helt utan kostnad.
Det finns flera olika inriktningar att välja på.
Själv har jag valt en kurs som heter Redigera romanen.
Jag har nämligen plockat fram och dammat av ett åtta år gammalt manus som jag ska ha som periodens sidoprojekt. Det är en tegelsten till ungdomsroman (som jag skrev till min dotter Lovisa i femtonårspresent.) Och jag tänkte precis innan jag såg erbjudandet om kurserna att jag skulle behöva lite handfasta tips om hur jag bäst går tillväga.
Det var så länge sedan jag skrev "boken" att jag inte har den i bakhuvudet på samma sätt som med nyare texter. Den måste kokas ner. Bli tätare men med de bästa delarna kvar.
Det ska bli intressant att se hur jag klarar upp det.
Jag kommer att berätta här på bloggen om hur projektet fortgår.
Än så länge har jag bara hunnit till lektion 1.
Där står det att jag ska vila från texten och sedan läsa igenom.
Inga problem. Jag har vilat i åtta år. Nu läser vi!

Klicka på länken nedan (fram till och med 15/7) så kanske du också hittar något som intresserar.
Man har sedan ett år på sig att gå igenom de olika lektionerna.


Allt gott från "tant T"

https://annljungberg.kartra.com/page/NmW46



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar