måndag 6 juni 2016

Korpigt värre

Det märks att fåglarna har ungar i sina bon nu. Lilla korpfrun är alldeles trasslig i stjärtfjädrarna och gnor dagarna i ända här förbi i jakt på mat. Kastar jag ut en halv smörgås eller något annat är de snart på besök. Först lilla frun, här på bilden, och sedan hennes storståtlige och skygge make. 
Han gömmer sig gärna bakom en buske. Men glömmer ibland sin jättenäbb, som sticker ut bakom kvistarna. 
Jag tycker förstås att det är kul att se dem, och de tycker att jag kan vara bra nog, fast bara om jag har något att bjuda på. Annars tycker de att jag kan hålla mig undan. Sitter jag i växthuset och skriver däremot kan de sätta sig i en tallgren ovanför och titta ner på mig.
Har ni känt hur oerhört uttittad man kan bli av en fågel?
Särskilt en korp. Ibland kan jag svära på att de kan känna på sig vad jag tänker.

Ha det fint så här på nationaldagskvällen

/Therese

Ser du vem som gömmer sig här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar