måndag 27 juni 2016

...och läser högt i nättidningen



Lena Tegström från Nsd kom förbi hem till mig i Mockträsk för att prata lite om Bodens kulturstipendium som jag fått och om Korpmåne förstås. Lena tyckte att jag skulle läsa ett stycke högt ur boken medan hon filmade. Så gjorde vi. Jag sitter på kökssoffan och läser ett stycke om snö, kyla och vinter i denna somriga tid som vi har omkring oss.

Inslaget går att se i Nsds nättidning. Men tillhör plustjänsterna. 
Här är länk till sidan;

Min dotter Lovisa skickade mig den här skärmdumpen från Nsd´s nättidning. Om man är prenumerant eller betalar en krona kan man lyssna till mig då jag läser ett kapitel ur boken. 

Det är lite kul och smått pinsamt att höra sig själv läsa högt.
Så mycket som jag älskar att göra det, och så mycket som jag läst för mina egna barn och för barngrupper så kan man ju tycka att jag borde vara lite van. Men att höra sig själv utifrån. 
Haha! Låter jag så där!? Tänker man.
Nåväl har ju aldrig blivit filmad läsandes förut, så det var ju något nytt. 
Ibland har jag drömt om att få läsa in ljudböcker, bara för att jag tycker att det är så kul att läsa.
Tre minuter är klippet i Nsd, ljudet hackar lite och jag läser fel en gång. Men nu har jag åtminstone provat lite grann. :)

Hojta till framåt höstkanten om ni vill att jag ska komma och läsa med er klass eller barngrupp. Jag kommer så gärna! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar