fredag 11 december 2015

Juliga fundrationer och Sofia Karlsson Luciasång (Erik Axel Karfeldt)

Den här veckan har vi varit i Luleå och handlat lite julklappar Nissen snart nio år och jag.
Han hittade mest klappar till sig själv, som den här stora Star Wars-boken, och jag fastnade på Clas Ohlsson som jag alltid gör. Vem behöver inte en hylsnyckelsats? Eller en kupévärmare eller ett set med borrar? 
Ibland tror jag att det här livet som "bondmora" har gjort mig alldeles för praktisk.
Vad ska jag önska mig i år undrar jag. Varmfordrade stövlar...eller en spade?
Nej nu vet jag en spark!!(sparkstötting för er sörlänningar :))
Vad hände med smycken, kläder och parfymer?
Livet hände. Lika bra det. Med en pappa som gjorde sitt bästa för att uppfostra mig till pojk och en mamma som älskade rosa volanger var jag länge rätt kluven, tills jag insåg att det är lika bra att bara vara som man är och omge sig med sådant man tycker om och trivs med. När man nu har den lyxen att man faktiskt (åtminstone till en viss del) kan välja. 
Det finns ett annat ställe jag alltid fastnar på förresten och det är bokhandeln. Men det är ju inte någon högoddsare precis.
Vi passerade Ebeneserhuset i Luleå. Ett vackert kulturhus.
http://ebeneser.nu/ebeneser/historia
Igår kväll var det också konsert med Luciatåg i Hildursborg i Boden. Nisse var med i barnkören och det hela var givetvis mycket stämningsfullt, vilket jag kunde ha visat er ifall jag inte glömt minneskortet till kameran hemma. Bilderna med Luciatåget är tagna vid ett tidigare tillfälle då våran "Lovis" var Bodens lucia.
Kolla in Lovis blogg HÄR


              
           

Texten finns här i ett inlägg från 2011 på min gamla huvudblogg
Granne med Pellgårn.

Ha en underbar tredje advent och Luciahelg!
/Therese

P.S Missa inte bloggtävlingen! Du kan fortfarande vinna en Korpmånebok lagom till jul.
Dragning i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar