måndag 14 december 2015

Äntligen lite kyla och Glasvegas - A Snowflake Fell (And It Felt Like A Kiss)

Ja eller är det så himla äntligen?
Jag får mer jobb när det kryper ner mot minus tjugo helt klart. Kranarna i fårhuset fryser och jag får bära vatten från duschen, vilket tar tid och skvätter en del. Men det ger kanske någon liten muskel i alla fall. Åtta hinkar morgon och kväll. Och den där bilen som inte gillar kyla och fryser ihop så man måste tina med hårtork och låsspray för att få in vovven därbak.
Nåväl, annars gillar jag det här kalla.
Det är ju så vackert.
-20 för första gången i vinter.
Nu har jag fixat åt mina djur och skottat av min gamla skruttiga 80-talsvolvo som jag har som reservbil, Den brukar alltid komma till pass när det blir extra kallt och sambons bil som jag annars kör med beslutar sig för att krångla.
Så, äntligen skrivtid!
Kaffe och skrivtid.
Härligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar