söndag 3 maj 2015

Fullmånefunderingar

I skrivande stund ser jag att månen ser full ut. Som en stor gul skiva stiger den mot himlen som är blekblå högst upp och lilatonad nedtill.
Till 99,8 % är den full när jag kollar på en sajt som heter time and date: http://www.timeanddate.com/moon/phases/sweden/boden
Klockan är nu nio på kvällen och det blir inte längre mörkt om nätterna, bara en lätt ofta väldigt rofylld skymning som jag älskar.
Ett snabbt knäpp genom fönstret
Nu är det tid att sitta och skriva en stund innan sängen ropar (som jag brukade säga till ungarna att den gjorde då de var små och skulle gå och lägga sig.)

Vovven skäller och ser spöken. Antagligen känner hon väl av månen. Men ylar mot den gör hon inte. Istället gör hon sig ärende att skälla på de helt oskyldiga grannarna som plötsligt, enligt henne är mer än lovligt skumma...


Lyssnar på musik med lite ödslig klang, medan jag gräver mig in i texten jag håller på med just nu.
Då passar den här låten också bra.

Ha det fint var ni än är/

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar