måndag 20 maj 2019

Ljusa kvällar, ljusa nätter

Nu är det ljust dygnet runt. Även om det nästan skymmer lite en stund vid midnatt. De här fotona är tagna vid midnatt för nästan en vecka sedan. På bara några dagar har mycket skett i naturen. Isen på sjön har gått upp, de sista snöhögarna har försvunnit och löven har nu slagit ut till musöron.
Själv har jag ägnat den mesta tiden till sysslor på gården. Allt för mycket sömn har det inte blivit med alla nya lamm som har kommit. Några ska ha nappflaska fyra till fem gånger per dag, så det blir en del att stå i.
Därför har allt skrivande fått stå tillbaka en del. Även bloggen och sociala medier.
Inuti huvudet pågår berättelserna som vanligt. Kokar ner till något som jag förhoppningsvis ska kunna skriva ner, snart, snart.
Det känns lite som en sjukdom att inte ha tid att skriva.
Men det är skönt att man kan samla på intryck i alla fall.
Som av den här natten när jag gick ner och knäppte några bilder vid sjön innan jag matade lammen.


Jag om natten. :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar