måndag 18 februari 2019

Söndagstuggare, om inspiration och idéer

Jag gästade Boktugg med en krönika om hur jag fått inspiration och idéer till mina berättelser. 
Och inspirationen kan komma lite hur som helst, ibland på ganska knasiga sätt, vilket jag välkomnar! För tro det eller ej, en riktigt knasig idé kan faktiskt leda till en nog så seriös text. 
Jag brukar tycka det är så kul att följa upp en idé för att se vart den kan leda, även om jag inte från början är säker på om den räcker till en hel bok. 
Hittills har de idéer jag valt att följa upp räckt ganska långt, de flesta har blivit böcker, men givetvis finns också manus som bara påbörjats i mina gömmor och sedan av någon anledning stannat av. 
Det gör ingenting tycker jag. För även sådant som inte färdigställts har sitt eget värde, som träning och för att testa, och som prototyper till det som kommer efteråt.
Hos boktugg skriver jag om några idéer som lett till böcker och färdiga manus. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar