måndag 10 december 2018

Ett boksläpp!

Så blev det då dags för skyltsöndag i Boden, och jag och vantpepparkakorna kilade upp på Stadsbiblioteket för att träffa Christina som är förläggare på Lumio förlag. Hon hade med sig böcker, fika och ett par röda vantar.
Den väntra gömde hon i bibliotekets barnavdelning så att barnen kunde få leta den sedan. 
Den som hittade vanten vann en bok. Jag lottade också ut en mugg med tryck från boken fylld med julgodis och ett bokmärke. 
Härligt att det kom så många! Jag är så tacksam för det. 
Den magiska vanten handlar om förälskelse vilket jag tycker man ska skriva och prata mer med barn om, eftersom många barn upplever det, och om en vante som verkar vara lite magisk. 
Och så får den blyga huvudkaraktären stå på sig också. 
En liten seger, är också en seger.

Ett stor tack till biblioteket för att vi fick komma! 
och särskilt till Sandra som bland annat hjäpte till med tekniken. 
Här var det pepparkaksvantar, godricka och ett behagligt sken från
skylten på Stora Coop. :D  
Så  många ni var som kom! Tack så väldigt mycket, jag är alldeles varm
om hjärtat!
Jag läser några ord från Den magiska vanten. I bakgrunden ser man
en av originialillustrationerna. Den blev såld under kvällen, så
roligt!


Boken finns där böcker finns, och kan köpas singerad genom
mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar