lördag 13 oktober 2018

Varje småstad behöver en bokhandel

Bilden är klippt ur Norrbottens affärer. 

Ja, så säger Charlotte som tagit över bokhandeln i Boden. Nu pågår arbetet för fullt med att fylla butiken med böcker och annat som hör till. Det blev riktigt tomt när Bok & Bläck som ligger i galleria Enter rullade ner sin galleriagrind över butiksingången. Från café Opalen som ligger i anslutning till bokhandeln brukar jag sitta och drömma mig in bland bokhyllorna medan jag dricker mitt kaffe. Och ja, jag är så boknördig att jag helst väljer ett bord precis utanför bokaffären när jag fikar. Fast cafeét är stort. Det går att fika utanför HM också. Fast jag vill nog helst fika inuti en bokhandel om det går. Gärna en sådan där gammaldags engelsk, med trähyllor, sammetsfåtöljer, smala prång och bokstegar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar