söndag 28 oktober 2018

Spökjaktskväll med signering

I torsdags var det stor spökjaktskväll med kvällsöppet i Boden. Ett jättekul initiativ som lockade många barn och vuxna.
   Det gick ut på att man fick en stadskarta med kontroller i form av spöken, och när man gått orienteringen, och hittat alla spöken, fick man spökbakelsefika på konditori Opalen.
   Under tiden som detta pågick karvades det pumpor för fullt alldeles intill bokhandeln Bok & Bläck där jag och Cecilia Larsson Kostenius hade vårt lilla signeringsbord.
   Jag tror inte jag pratat med så många gulliga spöken på samma kväll förut.
   Några av dem hade läst mina böcker också. Och extra kul var det att höra att de hittat och läst dem i sina skolbibliotek.

Ordet skolbibliotek slår an en sträng hos mig. Skolbibiloteket var en fristad för mig, särskilt i tonåren, och hade en sorts magi, som jag inte kan förklara. Jag hade några böcker som jag lånade och lånade om, och när jag inte gjorde det så hälsade jag på dem där de stod i sina hyllor.

Numera vet jag också att det funkar fint att läsa Astridböckerna i omvänd ordning. Får man veta det av en alldeles äkta häxa, så måste det ju stämma. Det är ju tänkt att Astrid, Astrid ska vara fristående, även om den också tar vid strax efter handlingen i Skrivtävlingen.

Från den här kvällen tar jag också med mig att min budgetvariant av roll-up, (en banderoll på upphängd på ett gammaltkamerastativ), faktiskt syns. Åtminstone för korta personer. Trots att den hade konkurrens av De fem elementens stora fina.

Till nästa bok blir det nog en riktig rollup för mig också!

Ha det fint!

Therese




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar