torsdag 7 juni 2018

Nytt kontrakt, norrskensmanuset blir bok

Norrskensmanuset ja. Texten som jag refererat till här på bloggen som Norrskensvinter, (och som jag räknat ord på i marginalen), ska bli bok till vintern. Just nu jobbar jag med texten mot bokförlaget Opal, och det är verkligen jättekul att få sätta tänderna i manuset på nytt med målsättningen att det ska bli så bra som det bara kan. 
Det är en speciell känsla att jobba med en vintrig text så här sommartid. Ändå är det så det brukar bli för mig. Jag redigerade Korpmåne under sommaren också.  
Åhh, det är mysigt på nåt vis att byta årstid och riktigt nörda in sig på hur man minns att saker är. Till skillnad från hur det ser ut runt omkring en. 
Kylan, så där bister och glasklar. Snön som knarrar under skorna och andedräkten som en sky ur munnen. 
Fast just idag, är det faktiskt nästan vinter här. Bara fem grader, och det haglade nyss. 
För någon dag sedan var det tjugosex plus. Det är skillnad. 
Jag skriver om kärlek också, och saknad. Och bakgrunden är att något i samhället går snett, något som våra huvudkaraktärer inte kan påverka. 
De kan bara göra sitt bästa för att hålla näsorna över snödrivorna. :)

Och nu ska jag tillbaka dit en stund. 


Therese



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar