måndag 23 april 2018

Skrivtävlingen som boktips i SVT´s Go´kväll

Nog hade jag satt kaffet i vrångstrupen, om jag haft något kaffe, när jag fick det där textmeddelandet förra tisdagskvällen.
"Din bok är med i tv", skrev kusinen.
Va? Vad då för tv? undrade jag, och gick ner för att be sambon byta bort sin bilsport.
Och där var den lilla gulsvarta boken, mycket riktigt i händerna på Pelle Lindblom i Go´ kväll, och han sa bara snälla saker.
Jag blev jätteglad förstås.
Och nästan lite blyg på något sätt. Det är ju inte varje dag man nämns i teve, som någon som faktiskt kan få till en barnbok med bra dramaturgi. En verklighetstrogen en där det händer något spännande nästan hela tiden. Jag suger på den karamellen ett tag till tror jag. :)
Här finns en länk till programmet Go´ kväll 10/4 (kan ses till den 10/5, och innehåller också andra intressanta boktips.)
Och om Astrid Nilsson, Skrivtävlingens tolvåriga, och skrivgalna huvudkaraktär fått säga något om saken hade hon sagt att det var supercoolt att få vara med i tv.
Hon som tänker bli författare så snart hon hinner.

Pelle flaggade för böcker från norra delarna av landet i programmet, och jag håller med om att det händer mycket spännande på bokhimlen i Norrbotten. Det är jättekul att böcker här i från norr uppmärksammas. Det försvinner allt för lätt i de stora flödet.
Själv har jag det som en sorts målsättning att verka för Norrbotten och glesbygden med det jag skriver. Det är ju här jag har mitt hjärta.
Och hjärtat ska vara med i allt man gör tycker jag.
Men kanske särskilt när man berättar en historia.

Ha det fint idag!/

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar