torsdag 19 oktober 2017

Mockiskalender


Jag har provat att göra en kalender med egna foton. Tänka sig att det var första gången.
Nu är det flera som vill köpa en och jag inser att jag kanske borde ha tänkt på det här tidigare. 
Vad ska man göra med alla dessa bilder man tar?
Bara ha? Eller göra något med?
Själv fotar jag mest för att det känns som ett annat sätt att se livet, genom linsen. Det känns lite som att jag ser saker bättre så. 
Det blir mest naturbilder.
Min äldsta son brukar säga; men ta bort kameran då, njut i stället. 
Man behöver faktiskt inte spara allt man ser. 
Nä...Men jo, lite. :) 

Jag har ett konto på Printler också. Där kan man beställa konsttryck av tusentals fotografer. 
Hobbyfotografer och professionella. 
Själv har jag fått sälja några bilder där. 
En svartvit med en gammal kamera på är den som gått bäst. 
Och i dagarna kommer jag att lägga upp några fler på samma tema. 
För kameror samlar jag på. Sådana där gamla man får på loppis för några tior.
Det gör inget att de inte funkar. 
Jag brukar tänka mig att de redan tagit en massa fantastiska bilder, och det är nästan så att jag kan föreställa mig hur de bilderna kunnat se ut. 

Man har som sagt inte roligare än man gör sig!

Allt gott!

Therese
Bilder från Mockträsk



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar