söndag 21 maj 2017

Ett bokbussmejl

Jag fick ett mejl från en tjej som flyttat till landet och funnit bokbussen.
Glatt beskrev hon hur den åker omkring bland gårdarna, och hur hon klivit in, hittat min bok och lånat den. Hon tyckte om den och beskrev så fint varför.
Tänk vad glad man kan bli av ett mejl och av tanken på att ens lilla bok åker runt bland gårdarna någonstans i Värmlandsskogarna.
Ur Korpmåne. Bild; Emma Ekstam.
Sagas och Seths hus.
Bokbussen kommer till min by också. Nästa gång är det juni, och sommarlov och jag har redan skrivit in det i kalendern. En stunds prat om böcker och läsning. Utbyte av bokstips med någon trevlig granne, kaffe efteråt med boktraven balanserades på fikabordet.
För mig är det livskvalitet. :)
Ett stenkast från platsen bokbussen stannar på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar