måndag 13 februari 2017

Inspirationsmusik. The Cure - Just Like Heaven

Vad lyssnar jag på då jag skriver. Ja det är allt möjligt.
Jag väljer musik som passar till scenen jag håller på med och gör ofta spellistor på Spotify eller Youtube. Varje text får sin egen spellista och det är stört omöjliga att återanvända listorna till nästa text. Låtarna hittar jag ofta på oväntade ställen, i en teveserie, som bakgrundsmusik till shoppingen i någon butik, eller i eftertexterna till någon film. Man får vara snabb och hålla kvar någon fras i minnet så det går att hitta igen låten sedan.
Men då jag inte har någon inspiration alls, hjärnan känns lika spännande som en bit kartong, och jag och inte kommer igång trots dubbla koppar kaffe.
Då lyssnar jag ofta på the Cure.
Det behövs några toner bara.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar