tisdag 3 januari 2017

God fortsättning på 2017

Så är det då här. Det nya året. 
Vad man kan hoppas på är ju alltid att det blir bättre än det förra. Vad man nu menar med det. 
Att världen ska ta sitt förnuft till fånga och på allvar ta tag i klimathotet kanske?
Det känns som den överlägset viktigaste frågan just nu, i en flod av andra viktiga och mindre viktiga frågor. I en värld av bagateller och smärtsamma sanningar. 
Nåväl.
Nyårsfirandet var fint i alla fall. Här där jag befann mig. Bodens fyrverkeri på Kvarnängen var vackert och längre än vanligt. I vår egen lilla by var fyrverkerierna korta men intensiva och sköts upp till glada utrop hos grannen på andra sidan sjön. (På andra platser i landet och kanske framför allt i centrala Malmö var det något helt annat, och du som sett det virala klippet från Möllevångstorget vet ju vad jag pratar om. Det var bara sorgligt att se.) 

Har du gett några nyårslöften?
Inte jag heller. (Eller du kanske har det och då blir ju den förra meningen helt meningslös.)
Jag tänkte lova att gå på gymmet tre gånger i veckan. Fast sedan bestämde jag mig för att inte lova något. Bara gå dit i alla fall. För att jag behöver det. 

En annan sak som jag inte har lovat är att ge ut åtminstone en ny bok under 2017.
Fast målet ligger där.
Vi får se hur det går.
Allt gott från ett Mockträsk i ett riktigt kyligt snöväder. 
Ha det fint! /Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar