måndag 30 januari 2017

Med i Allers veckotidning

I veckans nummer av Allers veckotidning kan man läsa om mig och min familj. 
Där står det hur jag och Patrik träffades då jag var sju och han fjorton. 
Om hur han kom ridande barbacka längs byavägen då jag låg i diket och spionerade. 
Ja det var ju kanske inte första gången vi sågs, för jag syntes ju inte...
   Men snart nog hängde han som många av byns ungar efter min trapperpappa, som gärna berättade historier och visade dem hur man byggde pilbågar eller gjorde vasspipor.
   Fast sedan tog det trettio år innan vi blev ett par.
Artikeln berättar också i korthet om livet på landet i Mockträsk. 
Om hur min yngste son Nisse valde att komma till världen två månader för tidigt. Lite om vårt år på magiska Newfoundland, och hur det var då huset vi renoverat brann ner till grunden.

Och lätt surrealistiskt är det faktiskt att läsa reportage om sitt liv på det här sättet.
Kolla, där är ju vi liksom. Jag borde ha hållit in magen! 
"Bardomsprinsen, haha. Jo ja tackar ja", skrattade Patrik. 

Artikeln författades av Birgitta Lindvall  Wiik och bilderna tog Petra Älvstrand

Jag önskar er en riktigt bra dag!
/Therese
Här kommer du till nätartikeln.

1 kommentar:

  1. Äntligen har jag läst artikeln i Allers . Jag har alltid trott att det var så att hela tiden väntade Patrik på "Grannflickan"

    SvaraRadera