torsdag 21 juli 2016

En ofrivillig nakenhund vid fötterna

Ja, fukteksem vill man inte önska sin värsta fiende, och verkligen inte sin bästa hundvän.
Min lilla stora stackare är det synd om. Blodig och full av sårskorpor är hon och rakad på huvud och överkropp. Just nu ser Smulan ut som en korsning mellan en stor vovve och en serietecknad gam.
Hon har så kallade hotspots som är en hudinfektion och just nu hjälper hon mig med att skriva ute i skuggan. Dvs. Jag skriver och Smulan sover intill på gräset. I denne sommarens varmaste julidag.
38681 ord har vi fått ihop.
Ett par stycken att färdigställa bara.
Längre ska det inte bli. 
Får inte fylla ut med en massa onödigheter tänker jag.
Som en massa, liksom, och plötsligt, och ju. Som jag verkar "ha pippi på".
Ju, är det ens ett ord?

Fullmånen i förrgår. Över ödegården Ostigården.

Ha det fint i sommarvärmen!
/Therese

Smulan innan rakningen och Mjuschan. 
Kissen som är vackrare än sitt namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar