måndag 27 juni 2016

Kulturstipendium!

Förra veckan fick jag veta att jag ska blir årets kulturstipendiat i Boden.
Jag är förstås både glad och hedrad över att ha blivit utvald.
Det här känns som en jättebra morot för mig, att komma vidare i mitt skrivande och en chans att kunna nå ut och göra något bra. Jag brinner verkligen för barns och ungdomars skrivande och läsning, och för Boden och Norrbotten förstås och jag vill gärna hjälpa till och inspirera där jag kan.
Dessutom kanske jag äntligen kan byta ut min dator som både har utnötta tangenter (vissa funkar bara med övertalning) och som börjat stänga ner sig själv då den får lust.
Under kulturnatta ska jag få ta emot priset. Det ska bli riktigt spännande!
För jag är nämligen riktigt ordentligt smygblyg!
(Då jag var yngre var jag jätteblyg och hade värsta scenskräcken.)

http://www.kuriren.nu/nyheter/boden/forfattare-far-bodens-kulturstipendium-8885167.aspx

http://www.boden.se/db/web/external.nsf/news/592337F7F211CB55C1257FD5003DAC84?opendocument



Ha det så bra i denna somriga dag!
/Therese

Jobba, jobba, jobba! Kaffekoppen och utsikten och tre manus som nästan, nästan
är klara. (Två är väldans korta men måste därför bli riktigt bra innan de får åka
på tur till förlag.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar