fredag 13 maj 2016

Korpar och musöron

Å vad det är skönt att det äntligen grönskar. 
Det går så fort när det väl börjar. 
För bara en vecka sedan låg isen kvar på sjön och drivorna i
dikena. Men nu!
Och Korp besöker mig med sin lilla fru då jag tar kaffet vid husknuten.
De har bråda tider att samla mat till ungarna.
På ledningen sitter en skata.
Visst är det stor skillnad på deras storlek. :)
Just nu skriver jag inte om Korpar förstås, men eftersom de flyger runt på sina härligt fräsande vingar då jag sitter och smyger med kaffekoppen blir man ju läskad förstås. Att peta in dem på något hörn i det jag håller på med nu också. Jag tror bestämt någon av dem får en liten roll.
 Som statist. :)

32282 ord har jag just nu på den längre av berättelserna jag jobbar med.
Det går långsamt framåt. Fast nu har jag åtminstone hittat ett bra namn. (Tror jag)
Hemligt än så länge.
Målsättningen var att vara klar till skolavslutningen.
Tror ni jag hinner? Det är en bit kvar. 50000 ord gissar jag att det landar på.
Någon mastodonthistoria är det ju inte.

Sedan har jag ju en annan kort liten berättelse att göra under sommaren.
En om kärlek, rimfrost och röda vantar. Bilderna är snart klara.
Men det är en helt annan historia.

Eller vad säger ni? Visst är han något av en sagovarelse?
Ha det bäst!
/ Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar