lördag 9 april 2016

Bubbligt

Jag var ute och fotade igår morse. Eller läs, var ute med hunden. Fast med kameran. 
Om jag inte har med mig kameran då jag går ut så möter jag tre älgar och en örn med en brax i klon. Det har hänt. 

När jag har kameran med ser jag en massa droppar som glittrar istället. 
Reflektioner i pölar. 
Tänk att man kan bli så glad av en reflektion i en vattenpöl.
Det är skönt att det är vår i alla fall.
Jag blir alldeles bubblig inombords fortfarande. Av allt liv som vaknar till. Av ljuset om kvällarna. Igår var det ljust ute till nästan 22!

Den här veckan har Korpmåne fått följa med bokförlaget Opal på mässa i Bologna.
Det tyckte jag var kul att se, och så såg jag att den låg på Bokus lista över lästips för 12-15 åringar. Det var också kul. Att den hänger med menar jag. Det börjar ju snart vara ett och ett halvt år sedan den kom ut.

Själv ska jag däremot gå ut på riktigt nu och mata mina dromedarer...
Näh... fåren.

Ha det fint!
/Therese
JO, där står den i mittenhyllan. :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar