söndag 6 mars 2016

Tangenter och vovvemys

Hej alla mina fyra läsare!


Hoppas ni har det bra. Hur har ni det med era tangentbord? Funkar alla bokstäver?
För mig börjar de ge upp en efter en. Så man får trycka hårdare, eller två gånger för att få till en bokstav. Just idag är det h som krånglar, och t.
Så när jag nu sitter och skriver över från kollegieblocket då tittar jag ju i blocket och inte på skärmen och sedan när jag ska läsa igenom vad jag har skrivit så är det en enda rappakalja där.
För det fattas ju en massa f, och h och t.
Gormigt, blir det, som vi säger här i trakten.

Just nu funderar jag på om man måste byta laptop då man "nött ut" tangenterna. Eller om man kan pilla bort och fixa till dem lite som man kunde förr. Vet inte om jag vågar prova...
Men medan jag funderar på det kan jag ju alltid kela med min pälsboll i 40-kilos klassen.
Mycket kel blir det.

Ha det fint!
/Therese

Min lilla valp och jag.






2 kommentarer:

  1. Hej!
    Går det inte att koppla ett löst tangentbord till en laptop? Om det går så kan du ju lösa problemet annars vet jag inte.
    Kul att se att ni har det bra det har vi också
    Kram
    Eina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det var ju en jättebra idé Eina. Jag har ett sådant, tror jag. Måste prova det.
      Vad roligt att höra att ni har det bra!

      Kramar Therese

      Radera