tisdag 13 oktober 2015

Bokmässan 2015 del 1, Opals monter.

Ja, jag vet. Jag ligger lite efter. Det här med att blogga från mobilen verkar inte vara min grej. Eller så är det så att jag inte fattar appen för blogger i mobil.
Nåväl, för en tid sedan tog jag en tur ner till Göteborg och årets, och min allra första bokmässa.

Flyga med solnedgång och månsken som utsikt
säger man inte nej till.
Det fanns såklart hur mycket som helst att se, känna på och lyssna till på mässan. Och för en bokmässerookie som mig var det mycket att ta in. Men vilket mecka för en bokälskare...
Påminde mig om boksniffardamen som luktade uppmärksamt i Korpmåne när jag hade signering sist. Den rara mänskan upplyste mig om att hon bara köpte böcker som doftade rätt.
Hon skulle ha nött ut näsan här. Skulle ha behövt beställa en ny på postorder som min son Nisse sa till mig att han gjort när han var tre... (knasunge!)

Opals monter, skynade dit :) Och där står gulliga förlagstjejerna
flankerade av allsköns sköna böcker och så gubben Pettson.
Och inte blir man ju ledsen alls när man ser sin egen lilla bok hänga uppe i taket. Jättekul verkligen att se live.

Här finns mycket bra. 
Boktips! Allt på hyllan. Så att ni vet.

Kvällspromenad. Månen lyser upp stan lite extra. Supermånen var i antågande.

Ha det fint!
Lite mer på ämnet kommer så småningom

/ Therese



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar