torsdag 3 september 2015

Nissen läser; Harry Potter och Fenixorden

Nu har vi läst ut den. Alla 1001 sidorna.
Det tog ett tag, och eftersom det mest är jag som läser så blev det några timmar av att försöka låta som professorerna McGonagall, Snape och Dumbledore.
Hur låter man förresten som Snape? 
Man måste ju vara fantastiske Alan Rickman till det.
Det är inte jag. Tror det krävs lite mer av både näsa och stämband.
Fast Nissen 8 år klagar om jag inte försöker nog mycket. "Men mamma! Så där låter han ju inte!" Får jag höra när jag glömmer av mig.

Fyra av fem förtrollade porträtt får den av Nissen.
"Den hade kunnat få fem" säger han. "Men den var lite tråkig just efter början då de pratade så länge. Sedan blev den jättespännande."

"Bäst var när de flög på Testralerna"



Ha det fint idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar