söndag 17 maj 2015

Packar böcker och bygger hagar

Det har inte blivit så mycket bloggande i veckan. Nu har man massor av annat att göra.
Fåren ska få lamm och jag bygger om hagen och städar undan efter vintern utomhus.
Och så har jag varit iväg till närradion för en liten intervju som ska sändas senare.

Några bokpaket har också fått gå iväg med posten.
Idag ska jag packa två till som jag ska skicka till Newfoundland. Roligt!
(Fast de som bett om att få böckerna inte kan ett ord svenska :))
Ibland tror jag att den här boken aldrig blivit klar om jag inte åkt dit.
För den inspiration miljön ger, och det stöd man får av folket där, är rent fantastiskt.
Där finns en välvilja och en hoppfullhet som smittar, och som fick åtminstone mig att tro att det kunde vara möjligt att sadla om och bli författare efter fyrtio. 
Inte bara möjligt förresten. 
"Klart det går!" Det var så folk sa. Och på något sätt slutade det alltid med att man trodde dem.

En liten del av en färgglad stad, där folket visade sig vara
lika färgstarka som sina hus.
Ett foto publicerat av Therese Henriksson (@therese_henriksson)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar