lördag 11 april 2015

Så kul! Korpmåne har blivit månadsbok.

Idag är jag jätteglad, för solen skiner. (Gårdagen började med snöstorm, 10 april till trots.)
Och så tycker jag att det är roligt att Korpmåne får vara månadsbok hos Barnens Bokklubb.
Så här ser månadstidningen ut för tonårsläsarna;
Klicka så kan du läsa hela tidningen. Där finns beskrivning av boken, textutdrag och en intervju med författaren :)


Kolla vilka underbara mönsterböcker! Djurens rike och Den förtrollade skogen.
Egentligen är jag lite emot målarböcker, och för det egna skapandet.
Men samtidigt måste jag säga att inspiration kan aldrig vara fel,
 och hjälp på traven i sitt skapande kan man behöva lite nu och då.
Jag är sugen på att beställa dessa till Nisse och  mig.

Påskens magiska måne över vår by
Önskar er en riktigt bra dag!
/Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar