torsdag 19 februari 2015

Ord och sånt

Hej alla nitton läsare! (Det tar sig)
Hoppas att ni har haft det bra idag.
Själv har jag funderat. Det är ju så att jag håller på att färdigställa ett manus, men med facit i hand om hur förlagsprocessen går till så inser jag ju att det här...
Det kräver mer jobb än jag trodde.
Så, jag har börjat från början igen. Kollar igenom så att min förkärlek för sådana här små anhopningar med prickar... Inte tar överhanden. (Älskar att avsluta meningar så... Liksom hängande i luften...)
Kollar igenom att alla allitterationer (ordlikheter) verkligen behövs, så det inte blir så så där överdrivet överanvänt eller rent av överambitiöst...Ja ni förstår säkert vad jag menar.
Man har sina språkliga favoritgrepp.
Det kräver en hel del "fundrationer" kan jag lova.

och det här är vad jag ser då jag vänder blicken från skärmen...

Min kanske främsta kritiker...
Fröken Smulan. "Skriv helst inte alls
säger hon. Du är sååå tråkig när du gör det!"
Ska vi leka?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar