torsdag 5 februari 2015

Hurra! Korpmåne får positiva recensioner (och jag vadar runt i massor av snö)

Jag är insnöad på alla möjliga sätt just nu.
Snön här på gårdarna når mig upp till ljumskarna där det inte är skottat, och där den drivit upp av vinden, betydligt högre än så.
Då är det tur att man kan ta sig en kopp kaffe och sätta sig vid datorn en stund när man kommer in efter ett pass med snöskyffeln.
Ett par fina recensioner för Korpmåne piggar upp!
Så här skrev Sara på Beas bokhylla;

"Den nordliga miljön passar för övrigt bokens magiska sagotema perfekt, med sin kyla och sitt mörker. Författaren skriver väldigt målande och det bidrog stort till bokens framgång hos mig. Den kändes som något mer än bara en i raden av ungdomsböcker på övernaturligt tema, även om jag verkligen gillar just den genren. Dessutom är det förstås extra kul att läsa en bok som utspelar sig i Sverige. Det släpps inte allt för många svenska böcker om magi och övernaturliga väsen varje år. I alla fall inte på de stora förlagen. Men med boken Korpmåne har Opal hittat en riktigt pärla."

Att Sara dessutom själv var djurälskare som barn precis som Saga, och högtidligt begravde vart enda dött smådjur hon hittade, precis som mig var ju ett extra plus. (Hade en kyrkogård för humlor när jag var åtta...)
http://beasbokhylla.se/2015/february/korpmane.html

Bokhusets recension var också roligt läsning.
http://bokhuset.ax/2015/02/04/korpmane/




Ha det fint var du än är!
/Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar