söndag 1 februari 2015

Boksläpp och första signeringen

Vad är ett boksläpp egentligen?
Kanske är det att ta hissen upp till taket på Hotell Bodensia och släppa ner en bok...

Nej...
Det är nog snarare så här;

Att berätta sig själv och om boken och vad som ledde fram till den.
Och läsa lite... som gammal fritidsfröken, så gillar jag att läsa högt. Det är tur.
Betydligt mer nervöst var det att hålla själva "föredraget".
Efteråt var det signering hos den lokala bokhandeln. Bok och Bläck.
Vilken underlig känsla. Att äntligen vara där och få signera sin första bok.




Just den här kvällen var det snöstorm. Då jag och barnen packade in oss i bilen för att ta oss in till stan föregicks färden av idogt skottande. Det kommer nog bara tre på boksläppet tänkte jag med en viss känsla av hopp, det skulle ju bli färre att göra bort sig för.
Alla andra har nog snöat in. Fast jag hade fel.
Tur. För det var jättekul.

Ha det bra idag!
Bästa hälsningar/
 Therese

När vi åkte hem på kvällen hade vi nästan ingen väg att åka på
den hade snöat och drivit igen. Trettio cm snö på.
Det blev att hålla tungan rätt i mun och sikta ordentligt.
Vid det laget var jag så glad att jag
fixat "släppet" att väglaget kunde kvitta.
Här är Lovisa morgonen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar