söndag 25 januari 2015

En kartong med böcker från bokförlaget

Så kom böckerna tillslut och med spänning öppnade jag lådan redan i bilen sedan jag kånkat ut den från postterminalen. 25 stycken böcker som luktar ny trycksvärta, 25 böcker med Emmas bilder på och min text inuti. Vilken underlig känsla... Det blev en bok i alla fall.
Fast jösses vilken tid det har tagit. 38 år sedan jag bestämde mig för att bli författare.
Inte undra på att det stundom känts som en jättelång graviditet.
Kanske borde sätta in annons under födde.
Bokbebis
Nedkom på Coop forums postterminal.
Fredagen den artonde januari 2015.
Ett hjärtligt tack till Opal bokförlag...
Nej kanske inte ändå.
Fast Opal kan jag inte tacka nog. De är helt suveräna att ha att göra med.
Jättetrevliga, verkligen.
Ha det fint!/
T

2 kommentarer:

  1. En ny blogg, intressant, den läggs genast in på min egen blogglista.
    Det var otroligt synd att vi missade ditt boksläpp, men vad att göra då snön begraver oss och frugan fastnade med volvon två meter ut från garaget, och där satt bilen fast tills jag kom hem.
    Efter en riktigt svettig arbetsinsats så kom volvon lös, men till frugan sa jag bara:

    - "Åh, nej den var ju bara att köra loss",
    (när hon undrade HUR jag fick loss bilen efter hennes två långvariga försök att komma loss.
    Får man skoja så?)

    Men vi missade tyvärr ditt bokutsläpp, jag åkte ju hem direkt efter jobbet då vi hade en dotters 13-årsdag att fira.
    Vi får köpa en bok sedan istället.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Haha, nog var du lite småstygg alltid där :)
    Men jag förstår att ni blev insnöade. Jag tror att ni som regel får lite mer snö än oss och vi hade inte lätt att ta oss till stan ungarna och jag. Det blev att köra sakta. Och när vi skulle hem fanns där nästan ingen väg alls. Den hade drivit igen så jag satt framåtlutad med näsan mot rutan som någon nittioåring för att se nåt och körde 30-40.(och varför är vindrutetorkaren alltid sämre på förarsidan?)
    Och nog var det bättre ändå att stanna hemma och fira kalas med eran fina trettonåring än att i värsta fall sitta fast i nån plogkarm och tänka jaha...fint kalas det här blev då...
    Har lagt undan ett par böcker.

    Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera